Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Environmentální a zdravotní přínosy elektromobility
Sanetrník, Michal ; Bendl, Jiří (vedoucí práce) ; Hůnová, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zdravotními a environmentálními přínosy elektromobility. Hlavním cílem této práce je popsat stávající neúnosná zdravotní a environmentální rizika emisí silničních vozidel se spalovacím motorem a zjistit, zdali elektromobily tato rizika eliminují. Dílčím cílem práce je zhodnotit efektivitu stávajících emisních regulací v automobilové dopravě. První část této rešeršní práce popisuje stávající stav znečištění vnějšího ovzduší, zdroje znečištění, expozici a zdravotní dopady obyvatel. Druhá část je věnována elektromobilům a automobilům se spalovacími motory a porovnává jejich zdravotní a environmentální dopady. Výstupem této práce je, že vozidla se spalovacím motorem každoročně přispívají k více než čtyřem milionům předčasných úmrtí po celém světě, urychlují globální klimatickou změnu, poškozují ozonovou vrstvu, přispívají k acidifikaci, eutrofizaci a negativně působí na vegetaci i opylovače. Z těchto důvodů je nezbytné přejít na zdravotně a environmentálně příznivější alternativu. Bateriová elektrická vozidla jsou vhodnou náhradou ve všech sledovaných bodech této práce, zejména bude-li s jejich zaváděním současně probíhat přechod na obnovitelné zdroje. Klíčová slova znečištění ovzduší, emise, předčasná úmrtí, spalovací motory, elektromobily
Kroky Evropské komise ke snížení emisí CO2 z osobní dopravy
Nováková, Hana ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Bakalářská práce se zabývá znečištěním ovzduší z osobní automobilové dopravy a kroky, které podniká Evropská komise, aby se pokusila emise CO2 z dopravy snížit. Evropská unie se v Kjótském protokolu zavázala ke snížení emisí CO2 o 8% vzhledem k roku 1990. Zatímco snižování emisí v ostatních sektorech probíhá úspěšně, emise z dopravy stále stoupají. Proto připravuje Evropská komise legislativu, která by měla zajistit dosažení limitu 120 g emisí CO2/km do roku 2012. Limit by měl být stanoven jako průměr všech prodaných vozů v daném roce na evropském trhu. EK se zabývá tím, aby návrh nepoškodil především konkurenceschopnost evropských automobilových výrobců, ale i další zájmové skupiny. V úvahu byly vzaty názory mnoha zájmových skupin, aby byl návrh co nejkompaktnější. Bakalářská práce se zabývá vývojem jednání EK o snížení emisí CO2 z dopravy a rozebírá návrh, který byl předložen Evropskou komisí. Jejím cílem je objasnění návrhu Evropské komise a odhad jeho důsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.